четвртак, 6. август 2015.

Kafa i računar




Kafa i računar, gledam novine. Ne, nisam zaboravio cigaretu. Tu je. Uzaludno izvija svoj plavi dimčić prema plafonu. Zapostavio sam se je zbog računara. Dobro, nije računar, lap top, neko od dece ostavio sinoć pa sam pomislio da pogledam novine. Jao mamo, jao tato, jao roditelji... Nekada je zaista bolje ne menjati ustaljene navike.

Naslovna strana

Random otvorim neke web novine koje mi je preporučio prijatelj sa društvene mreže. Brz pregled sumira: strah (komada 1), katastrofa (komada 1), katastrofa sa video snimkom (komada 1), rat (komada 1), krvava osveta (komada 1), strah i panika (komada 1), mrtvih (preko 5 milijardi). Temeljni pregled razotkriva naslove: „Danas je Plavi Mesec, prelomni trenutak od kog i astrolozi strahuju“. A ja baš čitao horoskop gde poznati astrolog kaže: „Tranzitni Mesec u Vodoliji ulazi u opoziciju sa Suncem iz znaka Lava, a neki ovu pojavu još nazivaju i "plav Mesec", budući da se za znak Vodolije vezuje azurno plava boja. Pred nama je vrlo zanimljiv dan, ispunjen iznenađenjima, koja su još juče počela da se dešavaju. Ovo praktično znači da nam se ukazuje prilika da neraščišćene odnose, koje od 2012. nismo razjasnili, sada dovedemo na čistinu. Dobijamo priliku koja se hvata odmah, u letu, jer Mesec u Vodoliji ne poznaje drugačiji pristup. Otvoriće se šanse, niotkuda, iznenada, Uranski.“ Vidim, strah iz svake reči izbija.

Idemo dalje. „Izgleda da NATO prelazi crvenu liniju. Rusija najavila katastrofalne posledice po Evropu.“ To je vest? Novost? Pa o tome pišu od kako je NATO počeo da razmešta rakete po bivšoj Istočnoj Evropi. Pa su pisali kad je bilo ono u Ukrajini. Pa kad je bilo ono na Krimu... Biće još neki put... Ne brinem.

Pa onda malo vračanja: „Predviđanja Džeralda Selentea koja će vas uznemiriti: Na pomolu je katastrofa kakva dosad nije viđena (VIDEO)“. Dobro je da su je snimili pre nego što je viđena. To će im podići rejting.

Onda bajke: „Britanija se priprema za napad ’Islamske države’: 5000 naoružanih vojnika na ulici“. Pošto se Britanija ne graniči sa pomenutom državom (ili je moje obrazovanje iz geografije užasno), znači da je Ali Baba posudio nekoliko hiljada letećih ćilima, ko zna koliko plutajućih ćilima, ćilima nosača letećih ćilima i oklopnih ćilima. Princeza nema šta da brine. Oslobodiće je sigurno.

Pa malo smaranja: „Plan Novog svetskog poretka je da se pobije 5 milijardi ljudi“. Mislio sam da je termin Novi svetski poredak upotrebljen na kraju Drugog svetskog rata kada su ona trojica delila svet, ali možda ni moje znanje istorije ne odgovara kriterijumima prelazne ocene. Ali pošto je to sada opšte korišćen izraz za plašenje Srblja, verovatno je tih 5 milijardi u planu za odstrel... pa Srba.

Kad smo već kod Drugog svetskog rata: „Krvava osveta jedne Medicinske sestre (majke mi tako piše, valjda joj je to ime pa zato veliko slovo), koja je za vreme Drugog svetskog rata spavala sa...“. Nisu rekli s kim je spavala, a mene mrzelo da potrošim jedan levi klik mišem. Uglavnom, veselo-morbidna neka bakuta. Očekujem nastavak sa istinitom ispovešću medicinske setre iz Prvog svetskog rata koja je spavala sama. To će biti teška drama.

I za kraj: „Strah i panika, EU se raspada: Austrijanci potpisuju peticiju da napuste EU“. I mi smo onomad potpisali peticiju za onaj hrast. Onaj što su ga srušili. Kako se ne sećate? Nakon što su zatrpali baziliku onda su posekli... Kako koju baziliku?

Pa da li da se smejem ili da plačem? Ok. Kontam ja da odavno ne postoji nešto što se nekada zvalo novinarstvo, bilo profesija, imalo svoje kodekse, pravila. Sada je sve svedeno na nekoliko (u komadima od 1 do 2) copy paste novinara koji rade web novine. Katastrofa odavde, SKANDALOZNO odande, Kada ovo vidite više nikada nećete... (VIDEO) sa trećeg mesta... par fotkica što većeg formata da svaki piksel bude kao kockica za jamb i tri rečenice sa fontom 24. Voila, eto „novina“! Jasno mi je to.

Ali nisam ja veverica...

... pa mi je jasno još nešto. Mediji, nakon upokojavanja novinarstva, su postali odlični horor filmovi. Doduše, ne koriste više tome da ih deca u određenom periodu uzrasta gledaju da bi se rasplašivala. Koriste da plaše ljude. Da ih drže u konstantnom strahu. U strahu od svega i svačega. Od ratova, kataklizmi, svetskih zavera, udara kometa i asteroida... Pa pogledajte samo dugoročne vremenske prognoze u novinama. U svako proleće: „Očekuje nas najtoplije leto do sada“! U svaku jesen: „Dolazi sibirska zima“! Onda neko vreme bude: „Aspirin je loš za zdravlje“. Pa promene: „Naučnici su utvrdili da uzimanje jednog Aspirina dnevno pozitivno utiče... bla... bla...“. Smak sveta nam dolazi svake druge-treće godine. Prorekle ga Maje, Nostradamus, baba Vanga, Tarabići, Milan Tarot...

E mene nećete plašiti. Ne zato što sam neustrašiv, nego zato što neću da vam dopustim da me plašite.

Zatvorim lap top, odgurnem ga. Bolje da nastavim samo sa cigaretama i kafom ujutro. Nekako je lepše. A sada zembilj u ruke i u nabavku.

2 коментара:

Svi komentari podležu moderiranju. Zato ako se Vaš komentar ne pojavi odmah, nemojte paničiti. Polako se zaputite ka izlazima za slučaj opasnosti ili sačekajte do 24h. Neprimereni komentari neće biti objavljivani. Zabranjeno je svako vređanje, govor mržnje, politički motivisani komentari, omalovažavanje bilo koga po ekonomskoj, rasnoj, nacionalnoj, religijskoj, starosnoj osnovi. Sadržaj bloga je zabavnog karaktera pa Vas molimo da i svoje komentare zadržite u tim okvirima. Hvala.